Øvelsene som forebygger nakkesmerte og stiv nakke

bøye hode til sidenHar du smerter i nakken? Da er det er viktig at du opprettholder en god bevegelse i nakke og skulderbuer, med jevnlige aktiviteter og øvelser. De fleste tilfeller av nakkestivhet kan nemlig forbedres ved hjelp av enkle øvelser.

Se eksempler på øvelser som forebygger nakkesmerte og stiv nakke

Slik trener du balanse og stabilitet

uttoyning av bryst kiropraktorgruppen 700Mange glemmer å trene balansen, som er en viktig del av alle våre bevegelser. Selv om det for det meste er eldre som sliter med nedsatt balanseevne, er en god balanse er viktig for alle aldre – i alt fra idrett til generell daglig aktivitet.

Å trene balansen er viktig, og vi anbefaler at du setter av litt tid noen ganger i uken til disse øvelsene.

Se eksempler på øvelser for å trene balanse og stabilitet

Hvordan forebygge ryggsmerter

aktivering av dyp ryggmuskulatur De fleste tilfeller av ryggsmerter kan forbedres ved hjelp av enkle øvelser. For å unngå tilbakevendende ryggsmerter, kan det være smart å styrke muskulaturen rundt mage og rygg. Da er det viktig at du opprettholder en god bevegelse i rygg- og bekkenregionen, med jevnlige aktiviteter og øvelser.

Se eksempler på øvelser for å trene balanse og stabilitet

Underkategorier

Finn din klinikk

eller bestill time online

Har du helseforsikring?

Du kan med fordel benytte deg av din helseforsikring hos følgende forsikringsselskaper m.fl.
ved alle Kiropraktorgruppen sine klinikker rundt om i landet.

Om oss

Kiropraktorgruppen er en landsdekkende samling av autoriserte kiropraktorer. Alle med medlemskap i Norsk Kiropraktorforening.

kg logo hvit