Trykkbølgebehandling

Trykkbølgebehandling gis med et apparat som sender høyfrekvente slag inn mot huden som deretter går dypt inn i vevet.

Trykkbølgebehandling gis med et apparat som sender raske små slag inn mot huden. Disse støtene forplanter seg ned i vevet og bryter ned skadet vev på en slik måte at når det tilheles blir det sterkere enn det var før behandlingen. Slik behandling kombineres som regel med vanlig kiropraktorbehandling.

Trykkbølgebehandling er spesielt bra for å behandle:

• Skuldersmerter
  • Golf- og tennis-albue
  • Hælsporer og plantar fascitt
  • Beinhinnebetennelse
  • Hoppeknær
  • Løpeknær
  • Hoftesmerter
  • Idrettskader

Fordelen med trykkbølgebehandling

Behandlingen er kort, effektiv og gir gode resultater også ved vanskelige tilstander. Det er ingen bieffekter og skulle derfor være et svært godt alternativ til betennelsesdempende medisiner eller en eventuell operasjon.

Behandlingen kan være noe smertefull, men dette går over så fort man er ferdig. Det forekommer at pasienten blir frisk etter en behandling, men vanligvis tar det mellom 4 til 6 ganger.

Noen klinikker tilbyr i dag slik behandling. Ta kontakt med din nærmeste klinikk og gjør en forespørsel. De vil enten kunne tilby trykkbølgebehandling eller kunne henvise deg til et lokalt institutt som tilbyr dette.

Forskningsprosjekt på akutte nakkesmerter

Helse i Sentrum med kiropraktor Maja Bjørnli er med som en av kiropraktorene i et forskningsprosjekt i regi av Akershus Universitetssykehus som skal undersøke effekten av kiropraktisk manipulasjon, kiropraktisk sham-manipulasjon, Ibuprofen (NSAID) og placebo medisin for akutte nakkesmerter.

Vi ser etter pasienter med akutte nakkesmerter som kan tenke seg å delta i prosjektet.

Inklusjonskriterier:

• - Nakkesmerter som har oppstått i løpet av de siste 14 dagene
  • - Du har ikke mottatt kiropraktorbehandling i løpet av de siste 6 månedene
  • - Alder mellom 18 og 59 år

Prosjektet har tre trinn. Først gjennomgår vi noen spørsmål og en undersøkelse for å se om du kan inkluderes i studien, og deretter er det er behandlingsperiode på 14 dager. Avslutningsvis vil du følges opp over 24 uker med noen spørreskjemaer.

Nakkesmerter er en av de mest vanlige årsakene til langtidssykmelding og uføretrygd i Norge, og følgelig en stor belastning for den enkelte og samfunnet. Bli med å bidra for å tette kunnskapshull og forhåpentligvis bedre behandling og oppfølging av de med akutte nakkesmerter.

Deltagelse i denne studien er gratis og for de som følges opp av Maja Bjørnli vil dette foregå etter avtale ved Atlasklinikken.

Kontakt kiropraktor Maja Bjørnli på tlf: 99 57 07 35 / Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. om du lurer på noe eller ønsker å delta.

Velkommen!

Vondtinakkeogskuldre18-1920w.jpg

Åpningstider:

08-16 mandag til fredag

Rådhusgaten 32, 0151 Oslo

Veibeskrivelse på mobil

Maja E. Bjørnli

99 57 07 35

Vilhelm Scheel

22 33 00 36

Mads Omberg

22 33 00 36

Viktoriia Vlasenko

Psykologfaglig og interkulturell rådgiver

96 72 66 15

www.vikvize.com

Markus Schjetne

92 04 09 10

Timebestilling

ved mange av Kiropraktorgruppen sine klinikker rundt om i landet.

Sjekke med din behandler om din forsikring kan benyttes, da behandlerne har individuelle avtaler. OBS: Forsikringen skal være aktivert før første time.