Trykkbølgebehandling

Trykkbølgebehandling gis med et apparat som sender høyfrekvente slag inn mot huden som deretter går dypt inn i vevet.

Trykkbølgebehandling gis med et apparat som sender raske små slag inn mot huden. Disse støtene forplanter seg ned i vevet og bryter ned skadet vev på en slik måte at når det tilheles blir det sterkere enn det var før behandlingen. Slik behandling kombineres som regel med vanlig kiropraktorbehandling.

Trykkbølgebehandling er spesielt bra for å behandle:

• Skuldersmerter
  • Golf- og tennis-albue
  • Hælsporer og plantar fascitt
  • Beinhinnebetennelse
  • Hoppeknær
  • Løpeknær
  • Hoftesmerter
  • Idrettskader

Fordelen med trykkbølgebehandling

Behandlingen er kort, effektiv og gir gode resultater også ved vanskelige tilstander. Det er ingen bieffekter og skulle derfor være et svært godt alternativ til betennelsesdempende medisiner eller en eventuell operasjon.

Behandlingen kan være noe smertefull, men dette går over så fort man er ferdig. Det forekommer at pasienten blir frisk etter en behandling, men vanligvis tar det mellom 4 til 6 ganger.

Noen klinikker tilbyr i dag slik behandling. Ta kontakt med din nærmeste klinikk og gjør en forespørsel. De vil enten kunne tilby trykkbølgebehandling eller kunne henvise deg til et lokalt institutt som tilbyr dette.

Nyhet!

Størseth Kiropraktorsenter og Kiropraktor1 v/Arnfinn Skare er nå samlokalisert og skifter navn til K3 Kiropraktorklinikk. Klinikken holder til i Olav Trygvasonsgt 24, 5 . etg – i lokalene til Størseth Kiropraktorsenter.

logo ullensaker kiropraktorsenter

Åpningstider:

Alle hverdager fra 09.00-16.00

Olav Trygvasonsgate 24,
Inngang A, ved Byhaven

Veibeskrivelse på mobil

Arnfinn Skare

Glenn Angelsen

Trine Jakobsen

Marita Eidem

Om oss

Kiropraktorgruppen er en landsdekkende samling av autoriserte kiropraktorer. Alle med medlemskap i Norsk Kiropraktorforening.

kg logo hvit