Alle kiropraktorklinikker har blitt pålagt av Helsedirektoratet om å stenge fra 16.3 til og med 13.4 for å stoppe spredning av corona.

Les mer om stenging av virksomheter på hjemmesiden til helsedirektoratet

Ta kontakt med klinikken din for å få råd.
Eller søk i vår databasen med behandlinger og øvelser.

Finn din klinikkBehandelingØvelser

Kroniske smerter i bekkenet

Kroniske smerter i bekkenet defineres når du har hatt smerter i over 3 måneder. Kilden til kroniske smerter er ofte mer komplekse en akutte smerter.

Når smertene er tilbakevendende blir området mer sensitivt og det skal lite til før man føler smerter. En kiropraktor kan hjelpe deg med å bryte den negative sirkelen. En grundig undersøkelse kan avdekke hva som kan gjøres for å stoppe eller begrense smertene. Smerte skaper smerte. Ofte ser vi at det foreligger nedsatt bevegelse i bekkenleddene sammen med stive og ømme muskler. Kiropraktoren vil gjennom undersøkelsen komme frem til den optimale behandlingen. Den kan bestå av mobilisering/manipulasjon av bekkenleddene hvor man trykker på leddene for å få de til å løsne opp og bevege seg bedre. Ømme og stive muskler behandles med bløtdelsteknikker, øvelser og tøyninger. Kiropraktorer kan i motsetning til andre faggrupper som fysioterapeuter, naprapater, osteopater eller akupunktører henvise pasienter til røntgen- og MR. Undersøkelsene kan avdekke slitasjeforandringer, betennelsesreaksjoner eller skjevheter i bekkenleddene som kan gi en forklaring på hvorfor smertene stadig kommer tilbake.

eller bestill time online

Videoarkiv bekkenet

Har du smerter i bekkenet? De fleste tilfeller av bekkensymptomer kan forbedres ved hjelp av enkle øvelser.