Alle kiropraktorklinikker har blitt pålagt av Helsedirektoratet om å stenge fra 16.3 til og med 13.4 for å stoppe spredning av corona.

Les mer om stenging av virksomheter på hjemmesiden til helsedirektoratet

Ta kontakt med klinikken din for å få råd.
Eller søk i vår databasen med behandlinger og øvelser.

Finn din klinikkBehandelingØvelser

Smerter i brystet

Vi har alle naturlig nok stor respekt for brystsmerter av frykt for hjerteproblemer. Ta alltid brystsmerter alvorlig.Brystsmerter er et vidt problemområde da det kan omhandle smerte i brystet på grunn av stress, til mer alvorlige tilstander. Når noen kommer for å undersøke brystsmerter er det ofte på grunn av at man er bekymret for alvorlige problemer. Et av disse er hjertesykdom og hjerteattakk. Det er dog flere ting som kan forårsake smertene.

Årsaker til smerter i brystet

1. Hjerte- og karsykdommer
  2. Muskel- og skjelettsykdommer
  3. Virusinfeksjon
  4. Stress, angst eller anspenthet
  5. Lungesykdommer
  6. Mage- og tarmsystemet

Et hjerteattakk forårsaker vanligvis brystsmerter som varer i mer enn 15 minutter. Det vanligste tegnet på et attakk er tilbakevendende brystsmerter som utløses av fysiske anstrengelser og som forsvinner i hvile. Er du i tvil eller kjenner symptomer du tror er alvorlige skal man ta kontakt med lege snarest eller ring 113!

Ønsker du mer veiledning kan du besøke din nærmeste kiropraktor.

eller bestill time online

Videoarkiv brystrygg