Vi følger smittevernprosedyrer som er utarbeidet av helsemyndighetene.

Etter den 20. april har alle landets kiropraktor klinikker tillatelse til åpne igjen.
Kontakt din klinikk for timebestilling eller evt. gebyrfri avbestilling.

Vi ønsker at du avbestiller timen hvis du har tegn på:

• Luftveissymptomer
  • Magesymtomer (diare, smerter, nedsatt matlyst)
  • Feber
  • Vært i kontakt med noen som har påvist korona Covid-19
  • Vært i utlandet siste 14 dagene

Når du ankommer venterommet, hold 2 meter avstand fra andre, ta på minst mulig og det er bare helsepersonell som åpner og lukker dører.

Ta kontakt med klinikken din for å få råd og svar på spørsmål.

Finn din klinikkBehandlingØvelser

Askim Og Mysen Kiropraktorklinikk

Askim Og Mysen Kiropraktorklinikk består i dag av kiropraktorene Magnus Ruud og Sigve Tverodd. Vi er lokalisert både med klinikk i Askim og i Mysen, og dekker dermed godt demografien i Indre Østfold som er vårt største nedslagsfelt, selv om vi har tilreisende pasienter og kunder fra et langt større geografisk område. Ved begge klinikkene er det for det meste gode parkeringsforhold uten parkeringsavgifter.

Askim Kiropraktorklinikk ble først etablert av Gunnar Bostrøm tidlig på 80-tallet. I 2008 ble klinikken utvidet med egen avdeling hos Sydlegene i Mysen, og her driver vi fremdeles i kontorfellesskap med fastlegene Erlend Solberg og Navida Saddique. Siden 1980 har over 20.000 forskjellige pasienter oppsøkt våre kontorer, og vi er i så måte en godt etablert institusjon i Indre Østfold med et godt forhold til og samarbeid med de andre aktuelle helseprofesjonene i området.

I tillegg til kiropraktorteknikker som traksjon, manipulasjon og mobilisering, fokuserer vi også på diverse bløtvevsbehandling, inkludert triggerpunktbehandling, behandling med nåler (akupunktur), tøyninger (muskel energi teknikker), massasje, og funksjonell taping. Vi tilrettelegger behandlingen til å passe den enkeltes behov og ønsker. I tillegg instruerer vi pasienter i øvelser og egentrening i forbindelse med rehabilitering som kan være en del av behandlingen, eller som forebyggende tiltak for å begrense og unngå fremtidige belastningrelaterte skader, plager, og funksjonsnedsettelse. I senere tid har trykkbølgebehandling vist seg å være den mest effektive behandlingsformen for langvarige (kroniske) plager i muskel- og senevevet. Våre terapeuter er kurset og har god erfaring med også denne formen av behandling som vi nå tilbyr ved begge våre klinikker.

Ved behov tilpasser vi ortopediske såler til våre pasienter for å optimalisere funksjon og redusere unødvendig feilbelastninger på muskel- og skjellet-apparatet. Desto tidligere man får tilpasset gode ergonomiske såler til sitt behov for skotøy, jo større vil utbyttet være på lengre sikt. Det er her aldri for sent å begynne, men utbyttet og muligheten for å påvirke både leddfunksjon og nervesystemet avtar med alderen. Ungdomsalderen kan være en ideell alder å begynne med såler, men mange kan faktisk ha behov for ortopediske såler allerede som barn. Disse barna presenterer ofte med verkende smerter i beina pga. "ustabile føtter" som fører til funksjonsfeil, og dermed feilbelastninger. Smertene oppstår dermed etter en lengre tid med belastning og virker verst på slutten av dagen, kvelds- og nattestid. Disse plagene har i lengre tid blitt karakterisert som "voksesmerter", selv om vi nå vet at de er belastningrelaterte smerter i en alder av vekst. Den tidligste alderen man kan vurdere å få tilpasset såler er fra ca. 3 år (grunnet lite stabilitet i selve fettvevet av foten til barn yngre enn denne alderen).

Vi tar også i mot spedbarn som kan ha behov for behandling av ulike årsaker etter fødselen. De kan ofte presentere med symptomer som overdreven urolighet, skriking, gråt, dårlig søvnmønster, i tillegg til nedsatt bevegelse eller funksjon på tilsvarende måter som mange voksne opplever med økende alder. De fleste spedbarn trenger da kun få behandlinger før de tilsynelatende både fungerer bedre og virker til å ha mindre plager. Et stort pluss er ofte at de sover mye bedre etter kiropraktisk behandling, noe som også kommer resten av familien til gode.

For pasienter med leddgikt i fingre og-/eller føtter anbefaler vi å prøve vår nye parafinvoksbehandling i varmekjele (kun i Askim - Rom 4). Da bestiller du en Intro-time med Parafinvoksbehandling etter du har gjennomført din førstegangskonsultasjon. Senere kan du, etter bestilling av Parafinvoksbehandling, selv gjennomføre behandlingen når du har forhåndsbetalt med Vipps.

Pasienter som har gjennomført en treningsveiledningstime med terapeut, kan etter gjennomgått treningsprogram selv ta i bruk rehabiliteringsrommet (Rom 2 - kun i Askim) i 30, 60 eller 90 minutter, ved først å bestille avsatt time for deretter betale på egenhånd med Vipps ved oppmøte.

Timebestilling kan du gjøre direkte hos en av terapeutene på klinikken, via online-booking, eller via telefon.

Logo 2019 Outlinet

Åpningstider - Timebestilling

Telefontid fra kl 07.00 alle dager.

Mandag 06:30 – 18:00
Tirsdag 06:30 – 18:00
Onsdag 06:30 – 18.00
Torsdag 06:30 – 18.00