Alle kiropraktorklinikker har blitt pålagt av Helsedirektoratet om å stenge fra 16.3 til og med 13.4 for å stoppe spredning av corona.

Les mer om stenging av virksomheter på hjemmesiden til helsedirektoratet

Ta kontakt med klinikken din for å få råd.
Eller søk i vår databasen med behandlinger og øvelser.

Finn din klinikkBehandelingØvelser

Generelt om hodepine

Utbredelse

• 3% av befolkningen har daglig hodepine, rundt 10% minst en gang i uken
  • Bare 5% av oss har aldri hodepine, ikke engang tømmermenn
  • Over 1% av befolkningen har hodepine som skyldes langvarig overforbruk av smertestillende medikamenter for nettopp hodepine og migrene

Har du hodepine en gang i uken blir det over 50 dager i året. Søk hjelp før hodepinen blir en stor plage for deg.

Hodepine er som alle andre smerter kun et varsel om at noe kan være galt. Smertekilden er ofte feilfunksjoner i nakkens muskler og ledd.
En og samme pasient kan ha flere typer hodepine. Disse kan gå over i hverandre eller ligne på hverandre. Eksempelvis kan det starte med en spenningshodepine utløst av en hard fysisk eller psykisk belastning. Får smerten vedvare kan nakkehodepine bli neste skritt, som igjen kan utløse migrene. Et annet eksempel er pasienter med hyppig tensjonshodepine som etter hvert utvikler kronisk medikamentindusert hodepine.

eller bestill time online

Videoarkiv øvelser